Vitamiini B12 kasutusvõimalused


Viimati täiendatud 15.06.2017
Sinisega on lingid 

Vitamiini B12 aktiivne vorm on metüülkobalamiin, mida leidub ka looduses. Seda on kehal kõige lihtsam töödelda ja kasutada. 

Ta on oluline rakkude kasvu- ja uustootmisprotsessides. Vajalik immuun- ja närvisüsteemi funktsioneerimiseks.

Vitamiini B12 (metüülkobalamiin) piisab 70kg kaaluvale inimesele 5 mg (5000 μg) päevas. Vaeguse puhul kuurina märksa enam. Laste puhul jagada proportsionaalselt nende kaalule. 

Ametlikest tabelitest leiab aga sootuks teise arvu - 4 μg päevas. Seetõttu ongi psüühikahäired, rahutus, masendus jms muud (psüühilised) kõrvalekalded laialt levinud ja antidepressante kirjutatakse arstide poolt välja "söögi alla ja söögi peale". 
Kuigi lahendus on lihtne - piisavas koguses igapäevaselt kergesti imenduvat aktiivset vormi vitamiinist B12. See säästaks inimese tervist, sest on täiesti ohutu; raha, sest on kordades odavam ja ka keskkonda, sest jäägid, mis väljuvad inimese kehast, on ökosüsteemile ohutud. 
Antidepressandide ja muude (taoliste) medikamentide jäägid, on aga toksilised, veepuhastusjaamad ei suuda neid veest välja puhastada. Lisaks löövad antidepressandid sassi loomuliku ajukeemia, mille taastumine on vaevaline. B12 suurtes kogustes (kuni 200 mg) tervendab skisofreeniat, depressiooni ja teisi psüühilisi haigusi. 

Metüülkobalamiin mängib võtmerolli, kui me magame. Ta aitab täita aju "kütusepaaki" kui närviühendused luuakse aminohapetest. Samal põhimõttel toimub ka depressiooni tervendamine palju kiiremini ja täielikumalt vitamiiniga B12. 

Metüülkobalamiin on veega (sh süljega) kokku puutudes kirsipunase värvusega (vt pilti), kuivalt tumedama roosa värvusega.
Värvus
Metüülkobalamiini imendumine algab läbi suu limaskesta.


Vitamiin B12 tagab vereloomes vere punaliblede normaalse arengu, närvide ja naha häireteta toimimise. Aitab vältida südame- ja veresoonkonna haigusi.
Ainsana kõigist vitamiinidest sisaldab koobaltit, mida on vaja punaste vereliblede tootmiseks ja närvisüsteemi stabiliseerimiseks.
Vitamiin B12 osaleb DNA sünteesis, rasvhapete sünteesis ja energia tootmises.

Kliinilised uuringud on näidanud,
et metüülkobalamiin kaitseb aju ja närvisüsteemi glutamaatide ja kunstlike magustajate poolt põhjustatud ajukahjustuste eest.
Glutamaatide ja kunstlike magustajate poolt põhjustatud kahju võib olla raske ja pikaajaline, kuid on suuresti ignoreeritud allopaatilise meditsiini poolt.
Ostes poest poolfabrikaate, liha- ja kalatooteid, võib inimene ka tahtmatult sisse süüa nimetatud lisaained, sest tootjal on õigus maskeerida glutamaatide sisaldus pakendil nimetusega "sisaldab muid lõhna- ja maitseained".
Metüülkobalamiin vähendab lisaainete poolt indutseeritud neurotoksilisuse: glutamaatide (E621-E625) ja aspartaatide (nt. E951, coca-cola zero, dieettooted, suhruasendajad) kahjulikke toimeid ajule ja närvisüsteemile ja seega Alzheimeri ja Parkinsoni tõve, tähelepanuhäirete ja autismi välja kujunemist või süvenemist.
B12 vitamiin on esmaabi lisaainete poolt põhjustatud mürgistuste korral, viies need kehast ohutult välja.


B12 vitamiini puudus põhjustab ka unetust (mis sisaldab endas ka päevast unisust, rahutuid öid ja tihedaid öiseid ärkamisi), aneemiat, mäluhäireid, seljaaju degenereerumist. Vitamiini B12 vaeguse tunnused ei pruugi avalduda otsesena aastaid, vaid võivad olla maskeerunud mõne muu haigusena, mis ei seostu üldse B12 vaegusega.

B12 juurdevõtmine viib parema une kvaliteedini ja parandab tuju. 

B12 vaegus vanematel inimestel võib anda peale depressiooni veel sümptomeid nagu tuimus, torkimine kätes-jalgades, kuumatunne, paistes keel, nägemishäired ja kõhulahtisus ning reumatoidartriit.

Metüülkobalamiin toimib ka kui valuvaigisti: parandab närvide juhtivust ja soodustab vigastatud närvide regeneratsiooni. Tõhusat toimimist on täheldatud näiteks alaseljavalude, diabeetilise neuropaatia (diabeedi poolt põhjustatud närvikahjustus), neuralgia (närvivalud) puhul. 
Osades riikides hakati pidama vitamiini B12 valuvaigistavaks vitamiiniks alates aastast 1950. 


Eestis tavaliselt, kui seda müügil on, siis näiteks mõne multivitamiini osana, mille kogused on imepisikesed ja kehal jääb ikka B12 suur vaegus. Kui suurema toimeainega B12 isegi tuleks looduspoodide või apteekide valikusse, siis hinna, koguse ja kvaliteedi suhtes oleks see väga kallis.

B12 ja B9 (eelistada foolhappe eelvormi folaati, mis on parema imendumisega) vitamiin töötavad koos, üks ei imendu ilma teiseta.

B12 (metüükobalamiini) võivad võtta täiskasvanud, lapsed (kes pole enam rinnapiimal), rasedad, rinnaga toitvad emad.


Hea hinnaga puhas toode ainult 2 lisaainega siin lingil.

Siin lingil kõik analüüsitud B12 vitamiinid nii Eestis kui välismaal.

B9 vitamiin hästi omastatavas vormis siin.

Hinnad kordi odavamad, kui Eestis!


Kuidas tellida välismaalt (kirjeldus võimalikult lihtsalt ja arusaadavalt) siin.

Mis on tsüanokobalamiin? See on ka vorm B12 vitamiinist, aga tegemist on selle sünteetilise vormiga (looduses ei leidu), millest üks osa on tsüaniidi molekul (sinihape)! Kuna tegemist on sünteetilise vormiga, siis peab keha lisa vaeva nägema, et seda kehast väljutada kaasateks selleks kehas niigi nappivaid vitamiinide ja mineraalide varusid. Tsüanokobalamiini pakutakse ka Eestis süstevormina.

Sümptomite ja taastumiste näited.
Alaseljavalu 70kg inimese näitel.
Kõikide B-grupi vitamiinide manustamine
B1 (tiamiin) 100mg
B2 (riboflaviin) 150mg
B3 (niatsiin) 100mg 
B5 (pantoteenhape) 100mg
B6 (püridoksiin) 1000mg
B7 (H) (biotiin) 1mg
B8 (inositool) 100mg
B9 (folaat) 2mg
B12 (metüükobalamiin) 10mg
Lisaks veel (põletikku rahustava eesmärgiga): Boor
C-vitamiin 3000-5000mg (c-vitamiini manustamine kuni 3 korda päevas lisaks)

Selg on heas korras mõne tunni pärast, vaja korrata kuuri iga päev kuni valude kadumiseni (tavaliselt on 1 nädal piisav).
Keha toetav tervendamine, mis annab vajalikke vitamiine, mitte ei reosta keha medikamentidega, mis tõmbavad lihastest ja luudest veel viimased vitamiinide ja mineraalide jäägid välja!

Hea uni: manustada 20 mg metüülkobalamiini enne magamaminekut ca 30 min.
Veel võimalusi unetuse korral: B12 (metüülkobalamiin) 20 mg (LINK) + 5 mg melatoniini või 250-500 mg B3 vitamiini (niatsiin) 30 min enne magamaminekut. Tavaliselt mõlema toime kestab nädala ja siis vaja uuesti võtta. B12 töötab koos B9 vitamiiniga, peaks juurde võtma folaati 1 mg (foolhappe eelvorm, mis on palju parema omastuvusega, kui foolhape). Niatsiinina B3 vitamiin tekitab tavaliselt ajutist punast löövet ja kerget sügelust, veri (hapnik) viiakse ka kõige väiksematesse kapillaaridesse, mis on väga kasulik. Meetodid sobivad ka rasedatele, imetamise ajal ja töötavad ka suure stressi korral.

***
Teadmiseks, kes tegelevad teadliku unenägemisega (Lucid dreaming).
Esimesel õhtul võttes 50 mg B12 (metüülkobalamiini) on unenäod veidi tugevamad kui tavaliselt.
Teisel õhtul võttes 50 mg B12 on unenäod sama reaalsed, ergud ja värvilised, kui päriselu ja unenägudest on raske välja saada.
Kolmandal õhtul samamoodi, siis piisab juba väiksematest kogustest (20 mg). 
Hea võimalus katsetada unenägude suunamist ja teadliku unenägemise praktikaid ning hirmudega tegelemist.
Töötab ainult LEX (LINK) preparaadiga.


Lisalugemist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Methylcobalamin
http://www.naturalnews.com/029309_methylcobalamin_brain.html
www.aigarsade.com/Vitamiinidest_ja_mineraalidest.pdf
http://www.mend.net/cgh/methylcobalamin.html
http://www.hindawi.com/journals/np/2013/424651/
http://www.naturalnews.com/020778_vitamin_B12_sleep_disorders.html
http://www.telegram.ee/toit-ja-tervis/maitsetugevdaja-e621-ehk-naatriumglutamaadi-ohud
http://www.looduspere.com/aspartaam-on-murk-ettevaatust/
https://www.autismspeaks.org/science/science-news/study-vitamin-b12-levels-low-brains-affected-autism-or-schizophrenia
Tsüanokobalamiini ja metüülkobalamiini vahe http://www.dadamo.com/B2blogs/blogs/index.php/2004/02/07/cyanocobalamin-versus-methylcobalamin?blog=27